Quandu fate a spesa in un supermercatu, vi site mai dumandatu perchè u pane in i frigoriferi pare cusì tentatore ? Perchè i dolci à u bancone di a panetteria anu sempre culori cusì brillanti ? Daretu à questu, a "capacità di trasmissione di luce" di e vetrine in vetru hè un grande cuntributore. Oghje, parlemu di e vetrine in vetru temperatu più cumuni in i supermercati è vedemu cumu rendenu i prudutti "stupenti".
Vetru temperatu: Un maestru di l'equilibriu trà a trasmissione di a luce è a robustezza
Mette u vetru ordinariu in un fornu à alta temperatura per "cocelu" finu à ch'ellu sia guasi dolce, poi soffiallu cù aria fredda rapidamente - hè cusì chì si face u vetru temperatu. Ùn sottovalutate micca stu prucessu; rende u vetru trè volte più forte di prima. Ancu s'ellu hè colpitu accidentalmente, ùn hè micca faciule da rompe. È s'ellu si rompe, si trasformerà in piccule particelle tonde, à u cuntrariu di u vetru ordinariu chì si frantuma in pezzi taglienti è pungenti.
Ancu più impurtante, ùn "blocca micca a luce" perchè hè diventatu più forte. In generale, 85%-90% di a luce pò passà per u vetru temperatu senza intoppi, cum'è una tenda di filu finu ùn pò micca bluccà u sole. Questu significa chì u pane chì si vede in u supermercatu hà guasi u listessu culore cum'è in luce naturale, è i mudelli è u testu nantu à l'imballu ponu esse visti chjaramente à traversu u vetru.
I "sfidi di a luce" in i supermercati: cumu si comporta u vetru temperatu?
Un supermercatu ùn hè micca una stanza simplice; a luce quì hè cum'è un "miscugliu" - luci à u tettu, luce di u sole chì entra da e finestre, è ancu riflettori da altri banconi, tutti venendu da diversi anguli. In questu mumentu, se u vetru hè troppu "riflettente", serà abbagliante cum'è un specchiu, rendendu difficiule per voi di vede i prudutti dentru.
U vetru temperatu hà un picculu truccu: parechji supermercati u "vestenu" cù un rivestimentu finu, cum'è mette una pellicola antiriflessu nantu à un telefuninu. Stu rivestimentu pò minimizà i riflessi fastidiosi, dunque ancu s'ellu si guarda da un angulu oblicu, si pò vede chjaramente s'ellu ci sò semi di sesamu nantu à u pane in l'armariu.
Un altru prublema hè l'armarii frigoriferi. Duvete avè vistu a nebbia nantu à i finestri in l'invernu, nò ? A temperatura in l'armariu frigoriferu hè bassa, è face caldu fora, dunque u vetru hè particularmente propensu à "sudà". I supermercati anu una suluzione intelligente: o applicà un rivestimentu anti-nebbia nantu à u vetru, cum'è spruzzà l'agente anti-nebbia nantu à i vetri; o piattà uni pochi di fili di riscaldamentu fini in u mezu di u vetru, cù una temperatura ghjustu abbastanza per "asciugà" u vapore acqueo, assicurendu chì pudete sempre vede chjaramente.
Perchè i supermercati ùn volenu micca aduprà u vetru "più trasparente"?
Certi vetri sò più trasparenti chè u vetru temperatu, cum'è u vetru ultra-biancu, chì hà una trasmittanza di luce di più di 91,5%, quasi cum'è s'ellu ùn ci fussi nunda chì u blocca. Ma i supermercati raramente l'utilizanu interamente. Induvina perchè?
A risposta hè abbastanza pratica: soldi è sicurezza. U vetru ultra-biancu hè assai più caru chè u vetru temperatu. I supermercati anu tanti vetri, è aduprà u vetru ultra-biancu per tutti costerebbe troppu. Inoltre, u vetru temperatu hà una forte resistenza à l'impattu. Se i clienti u colpiscenu accidentalmente cù un carrettu di a spesa, o i zitelli u pacchettanu per curiosità, ùn hè micca faciule da rompe. Questu hè assai impurtante per un supermercatu affollatu.
Vulete mantene u vetru trasparente tuttu u tempu? A manutenzione richiede cumpetenze
Indipendentemente da a qualità di u vetru, diventerà "sfocatu" s'ellu ùn hè micca mantinutu. Duvete avè vistu certi vetri di vetrina cuparti d'impronte digitali o di polvere, chì parenu scomodi. In fatti, a pulizia hè particulare: avete bisognu di utilizà un pannu dolce, cum'è un pannu in microfibra, micca una lana d'acciaio o una spazzola dura, altrimenti saranu lasciati picculi graffi, è a luce diventerà "macchiata" quandu passa.
L'agente di pulizia deve ancu esse sceltu currettamente. U detergente per vetri ordinariu hè bè; ùn aduprate micca quelli chì cuntenenu acidi o alcali forti, altrimenti a superficia di u vetru si corroderà. Inoltre, quandu aprite è chjudete a porta di l'armariu, fatelu delicatamente, ùn u colpite micca forte. U bordu di u vetru hè un "puntu debule"; colpisce lu pò causà facilmente crepe, è una volta crepatu, a trasmissione di a luce hè cumpletamente arruvinata.
A prossima volta chì andate à u supermercatu, pudete ancu fà più attenzione à quelle vetrine. Sò questi vetri temperati apparentemente ordinari chì, cù a so trasmissione di luce ghjusta, mantenenu u cibu tentatore è pruteggenu in silenziu a freschezza è a sicurezza di i prudutti.
Data di publicazione: 12 settembre 2025 Visite:

