1c022983

Chì sfide affrontanu l'imprese in mezu à a timpesta tariffaria?

Recentemente, u paisaghju cummerciale mundiale hè statu severamente disturbatu da una nova seria d'aghjustamenti tariffari. I Stati Uniti sò pronti à implementà ufficialmente e nuove pulitiche tariffarie u 5 d'ottobre, impunendu dazi supplementari di u 15% à u 40% nantu à e merci spedite prima di u 7 d'aostu. Parechji paesi pruduttori chjave, cumpresi a Corea di u Sud, u Giappone è u Vietnam, sò inclusi in u scopu di l'aghjustamentu. Questu hà distruttu i sistemi di contabilità di i costi stabiliti da l'imprese è hà scatenatu scosse in tutta a catena, da l'esportazioni di elettrodomestici cum'è i frigoriferi à a logistica marittima, furzendu e cumpagnie à ristrutturà urgentemente e so logiche operative durante u periodu di buffer puliticu.

I. Imprese d'esportazione di frigoriferi: Doppia pressione di aumenti bruschi di i costi è riconfigurazione di l'ordini

Cum'è una categuria rapprisentativa di l'esportazioni di elettrodomestici, l'imprese di frigoriferi sò e prime à suppurtà u pesu di l'impatti tariffari. L'imprese di diversi paesi affrontanu sfide differenziate per via di e differenze in i layout di capacità di pruduzzione. Per l'imprese cinesi, i Stati Uniti anu inclusu i frigoriferi in a lista tariffaria di i derivati ​​di l'acciaiu. Assuciatu à u tassu tariffariu supplementu di 15% - 40% sta volta, u pesu fiscale cumpletu hè aumentatu significativamente. In u 2024, l'esportazioni di frigoriferi è congelatori da a Cina versu i Stati Uniti anu righjuntu 3,16 miliardi di dollari, chì rapprisentanu u 17,3% di u vulume tutale di l'esportazioni di sta categuria. Ogni aumentu di 10 punti percentuali di i tariffi aghjunghjerà più di 300 milioni di dollari à u costu annuale di l'industria. I calculi di una impresa principale mostranu chì per un frigoriferu à più porte cù un prezzu di esportazione di 800 dollari, quandu u tassu tariffariu aumenta da u 10% originale à u 25%, u pesu fiscale per unità aumenta di 120 dollari, è u margine di prufittu hè riduttu da 8% à menu di 3%.

L'imprese sudcoreane scontranu u dilema particulare di "l'inversione tariffaria". U tassu tariffariu per i frigoriferi prudutti in Corea di u Sud è esportati in i Stati Uniti da Samsung è LG hè aumentatu à u 15%, ma e so fabbriche in Vietnam, chì realizanu una parte più grande di l'esportazioni, sò sottumesse à un tassu tariffariu più altu di u 20%, rendendu impussibile evità i costi attraversu u trasferimentu di capacità di pruduzzione à cortu termine. Ciò chì hè più problematicu hè chì i cumpunenti d'acciaiu in i frigoriferi sò sottumessi à una tarifa speciale di a Sezione 232 supplementaria di u 50%. U doppiu pesu fiscale hà furzatu un aumentu di u 15% di i prezzi di vendita di alcuni mudelli di frigoriferi di alta gamma in i Stati Uniti, risultendu in un calu di l'8% mese dopu mese di l'ordini da supermercati cum'è Walmart. L'imprese di elettrodomestici finanziate da a Cina in Vietnam sò sottumesse à una pressione ancu più grande. U mudellu di trasbordu di "pruduttu in Cina, etichettatu in Vietnam" hà fiascatu cumpletamente per via di u tassu tariffariu punitivu di u 40%. Imprese cum'è Fujia Co., Ltd. anu avutu à aumentà u rapportu di appalti lucali di e so fabbriche vietnamite da u 30% à u 60% per risponde à i requisiti di e regule d'origine.

E capacità di resistenza à u risicu di e piccule è medie imprese sò ancu più fragili. Un fabricatore indianu di frigoriferi chì furnisce principalmente marche americane di nicchia hà persu cumpletamente a so cumpetitività di prezzu per via di u tassu tariffariu supplementu di u 40%. Hà ricevutu avvisi di annullamentu per trè ordini per un totale di 200.000 unità, chì rapprisentanu u 12% di a so capacità di pruduzzione annuale. Ancu s'è u tassu tariffariu per l'imprese giapponesi hè solu di u 25%, cumminatu cù l'impattu di a deprezzazione di u yen, i profitti à l'esportazione sò stati ulteriormente erosu. Panasonic hà previstu di trasferisce una parte di a so capacità di pruduzzione di frigoriferi di alta gamma in Messicu per ottene preferenze tariffarie.

II. Mercatu di u trasportu marittimu: Fluttuazioni viulente trà boom à cortu termine è pressioni à longu termine

L'alternanza di "marea di punta" è di "periodu d'attesa" scatenata da e pulitiche tariffarie hà ghjittatu u mercatu di u trasportu marittimu in una volatilità estrema. Per bluccà a vechja tarifa prima di a scadenza di spedizione di u 7 d'aostu, l'imprese anu publicatu ordini intensivamente, purtendu à una situazione di "nisun spaziu dispunibule" nantu à e rotte versu l'ovest di i Stati Uniti. E cumpagnie di navigazione cum'è Matson è Hapag-Lloyd anu aumentatu successivamente i tassi di fretu. U supplementu per un container di 40 piedi hè ghjuntu à 3.000 dollari, è a tarifa di fretu nantu à a rotta da Tianjin à l'ovest di i Stati Uniti hè aumentata di più di l'11% in una sola settimana.

Sottu à sta prosperità à cortu termine si piattanu preoccupazioni nascoste. U mudellu di e cumpagnie di navigazione di i tassi di fretu chì crescenu vertiginosamente hè insostenibile. Una volta chì i novi tariffi entreranu in vigore u 5 d'ottobre, u mercatu entrerà in un periodu di raffreddamentu di a dumanda. A Camera di Cummerciu Cinese per l'Importazione è l'Esportazione di Macchine è Prodotti Elettronichi prevede chì dopu à l'implementazione di e nuove pulitiche, u vulume di merci trasportate nantu à e rotte da a Cina à l'ovest di i Stati Uniti per l'elettrodomestici diminuirà di u 12% - 15%. À quellu puntu, e cumpagnie di navigazione puderanu affruntà i risichi di l'aumentu di i tassi di vacanze di i container è di a calata di i tassi di fretu.

Più severamente, l'imprese cumincianu à adattà e so rotte logistiche per riduce i costi tariffari. L'ordini di spedizione diretta da u Vietnam à i Stati Uniti sò diminuiti, mentre chì u trasportu transfrontalieru via u Messicu hè aumentatu di 20%, furzendu e cumpagnie di navigazione à ripianificà e so rete di rotte. I costi di pianificazione supplementari saranu infine trasferiti à l'imprese.

L'incertezza di a puntualità logistica aggrava ancu di più l'ansietà di l'imprese. A pulitica stipula chì e merci micca sdoganate prima di u 5 d'ottobre saranu tassate retroattivamente, è u ciclu mediu di sdoganamentu in i porti occidentali di i Stati Uniti hè statu allargatu da 3 ghjorni à 7 ghjorni. Alcune imprese anu aduttatu a strategia di "divide i container è ghjunghje in lotti", dividendu un lottu interu di ordini in parechji picculi container cù menu di 50 unità ognunu. Ancu s'ellu aumenta i costi operativi logistichi di u 30%, pò migliurà l'efficienza di u sdoganamentu è riduce u risicu di mancà a scadenza.

III. Cumpletu - Cunduzione di a catena industriale: Reazzioni à catena da i cumpunenti à u mercatu di i terminali

L'impattu di i tariffi hè penetratu oltre a fase di fabricazione di u pruduttu finitu è ​​cuntinueghja à sparghjesi à l'industrie à monte è à valle. L'imprese chì producenu evaporatori, un cumpunente fundamentale di i frigoriferi, sò state e prime à sente a pressione. Per fà fronte à u tariffiu supplementu di 15%, u gruppu Sanhua di Corea di u Sud hà abbassatu u prezzu d'acquistu di i tubi cumposti di rame è aluminiu di 5%, furzendu i fornitori cinesi à riduce i costi per via di a sustituzione di materiali.

L'imprese di cumpressori in India sò in un dilema: cumprà acciaio lucale per risponde à i requisiti di e regule d'origine in i Stati Uniti aumenta i costi di u 12%; s'elli sò impurtati da a Cina, si trovanu di fronte à a doppia pressione di i tariffi à u livellu di i cumpunenti è di i tariffi à livellu di pruduttu.

I cambiamenti di a dumanda in u mercatu di i terminali anu furmatu una trasmissione inversa. Per evità i risichi di l'inventariu, i dettaglianti americani anu accurtatu u ciclu di l'ordine da 3 mesi à 1 mese è esigenu chì l'imprese abbianu a capacità di "picculi lotti, consegna rapida". Questu hà furzatu l'imprese cum'è Haier à stabilisce magazzini doganali in Los Angeles è à pre-immagazzinare i mudelli di frigoriferi principali in anticipu. Ancu s'è u costu di magazzinu hè aumentatu di 8%, u tempu di consegna pò esse riduttu da 45 ghjorni à 7 ghjorni. Alcune marche chjuche è medie anu sceltu di ritirassi da u mercatu americanu è di rivolgesi à regioni cù tariffe stabili, cum'è l'Europa è u Sudeste Asiaticu. In u secondu trimestre di u 2025, l'esportazioni di frigoriferi di u Vietnam versu l'Europa sò aumentate di 22% annantu à l'annu precedente.

A cumplessità di e pulitiche hà ancu datu nascita à risichi di cunfurmità. A Duana di i Stati Uniti hà rinfurzatu a verificazione di a "trasfurmazione sustanziale". Un'impresa hè stata trovata avè una "falsa origine" perchè a so fabbrica vietnamita hà realizatu solu un assemblaggio simplice è i cumpunenti principali eranu furniti da a Cina. Di cunsiguenza, i so beni sò stati sequestrati, è hà affruntatu una multa trè volte l'ammontu di a tarifa. Questu hà incitatu l'imprese à investisce più risorse in a creazione di sistemi di cunfurmità. Per una impresa, u costu di l'audit di i certificati d'origine solu hè aumentatu di 1,5% di u so fatturatu annuale.

IV. Risposte multidimensionali di l'imprese è ricostruzione di capacità

Nenwell hà dichjaratu chì, di fronte à a timpesta tariffaria, custruisce barriere di resistenza à u risicu per mezu di aghjustamenti di a capacità di pruduzzione, ottimizazione di i costi è diversificazione di u mercatu. In termini di cunfigurazione di a capacità di pruduzzione, u mudellu à doppiu centru "Sud-Est Asiaticu + l'Americhe" piglia gradualmente forma. Pigliendu cum'è esempiu l'equipaggiu di frigoriferi, serve u mercatu americanu cù un tassu tariffariu preferenziale di u 10% è, à u listessu tempu, cerca un trattamentu tariffariu zero in u quadru di l'Accordu Stati Uniti - Messicu - Canada, riducendu u risicu di l'investimentu in attività fisse di u 60%.

L'apprufundimentu di u cuntrollu di i costi versu u raffinamentu hè ancu un aspettu impurtante. Ottimizendu u prucessu di pruduzzione, u cuntenutu d'acciaiu in i frigoriferi hè statu riduttu da 28% à 22%, diminuendu a basa per pagà i tariffi nantu à i derivati ​​di l'acciaiu. Lexy Electric hà aumentatu u livellu di automatizazione di a so fabbrica vietnamita, riducendu i costi di u travagliu unitariu di u 18% è cumpensendu una parte di a pressione tariffaria.

A strategia di diversificazione di u mercatu hà mostratu risultati iniziali. L'imprese devenu aumentà i sforzi per esplorà i mercati in l'Europa Centrale è Orientale è in l'Asia Sudorientale. In a prima metà di u 2025, l'esportazioni in Pulonia sò aumentate di 35%; l'imprese sudcoreane si sò cuncentrate nantu à u mercatu di fascia alta. Equipendu i frigoriferi cù una tecnulugia intelligente di cuntrollu di a temperatura, anu aumentatu u spaziu di u premium di prezzu à u 20%, cuprendu parzialmente i costi tariffari. L'urganisazioni industriali ghjocanu ancu un rolu impurtante. Attraversu servizii cum'è a furmazione pulitica è u matchmaking di mostre, a Camera di Cummerciu Cinese per l'Importazione è l'Esportazione di Macchine è Prodotti Elettronichi hà aiutatu più di 200 imprese à accede à u mercatu di l'UE, alleviendu a so dipendenza da u mercatu americanu.

L'aghjustamenti tariffarii in diversi paesi ùn solu mettenu à prova e capacità di cuntrollu di i costi di l'imprese, ma servenu ancu cum'è una prova di stress per a resilienza di a catena di furnimentu mundiale. Sottumettendu cambiamenti sistematichi per adattassi à e nuove regule cummerciale, mentre u spaziu per l'arbitraggiu tariffariu si restringe gradualmente, l'innuvazione tecnologica, a cullaburazione di a catena di furnimentu è e capacità operative mundiali diventeranu infine a cumpetitività fundamentale per l'imprese per navigà in a nebbia cummerciale.


Data di publicazione: 21 ottobre 2025 Visite: